maandag 24 februari 2014

De stappenteller - week 2

Wegens ziekte heb ik 'week 2' een tijdje moeten uitstellen maar hier volgt alsnog het verslag:

Tijdens deze tweede week met de stappenteller ga ik extra inspanningen leveren om elke dag aan 10.000 stappen te geraken. De stappenteller geeft op het scherm, als extra motivatie, een juichend mannetje weer indien je dit doel bereikt hebt. Dat het niet makkelijk is heb geweten, het is me namelijk geen enkele keer gelukt...

Ondertussen heb ik ook ontdekt dat er een Belgische website bestaat om stappen te registreren die gesteund wordt door de Vlaamse gemeenschap. Je kan hem vinden op www.10000stappen.be! Registreren is volledig gratis en je kan je zelfs vergelijken met vrienden of met een hele groep mensen.

Op deze website vind je ook heel wat info. Zo vind je er onder andere de tien minuten regel: elke tien minuten extra beweging telt voor 1.500 stappen in je totale aantal stappen voor een dag. Extra beweging krijg je door te fietsen, te zwemmen, te fitnessen, te surfen, te skiën, ...
Door ook deze beweging te registreren lukte het me wel om regelmatig de kaap van 10.000 te overschrijden!

Bij 0 - 4.999 stappen heb je een zittende leefstijl (lichamelijk inactief) wat een risicofactor voor hart- en vaatziekten is.
Bij 5.000 - 7.499 stappen heb je een licht actieve leefstijl, dus nog niet genoeg bewogen.
Vanaf 7.500 - 9.900 stappen ben je matig actief en vanaf 10.000 stappen per dag heb je een actieve gezonde leefstijl.
Bij 12.500 stappen of meer hoef je je zich geen zorgen te maken je hebt namelijk een zeer actieve leefstijl.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen